Bertemu tak jemu, berpisah tak gelisah
Tinggalkan segala yang meragukan, ambil segala yang diyakini kebenaran...

Ketika Cinta Bertasbih 2

Author: Afiq Kamaruddin

Kepada penggemar novel karya Habiburrahman El Shirazy, sequel buku kepada 'Ketika Cinta Bertasbih' yakni 'Ketika Cinta Bertasbih 2' sudahpun berada di pasaran. Pengarang buku 'Ayat-ayat Cinta' yang semakin mendapat tempat di hati pelajar KYUEM telahpun menghasilkan karya-karya pembangun jiwa yang lain seperti 'Di atas Sejadah Cinta', 'Dalam Mihrab Cinta', serta 'tenggelamnya Cinta Cleopatra'.

Ketika Cinta Bertasbih (KCB) merupakan sebuah novel berunsur motivasi yang menghuraikan persoalan-persoalan cinta yang menjadi fitrah bagi manusia khususnya bagi golongan remaja. Bagaimana untuk mengawalnya serta menyalurkannya mengikut syariat. Bersesuaian dengan realiti semasa yang berlaku dan dialami khususnya dikalangan muda mudi.

Bagi yang berminat, jangan lupa membaca novel 'Ketika Cinta Bertasbih 1' terlebih dahulu agar anda dapat memahami keseluruhan perjalanan cerita tersebut. Novel Ayat-ayat Cinta juga adalah disarankan untuk membacanya kerana mesej yang disampaikan amat jelas dan signifikan kepada para pencari 'Cinta segala cinta'. Sungguhpun begitu, perlu diingatkan bahawa manusia itu tidak pernah sempurna/ideal sifatnya. Namun, kita boleh berusaha ke arah kesempurnaan walaupun kita tidak mungkin dapat menjadi seorang yang absolutely sempurna. =)

ISBN : 978-979-1102-12-1
Harga: RM39.80



Sinopsis :

Novel Ketika Cinta Bertasbih ini seolah menjadi setitik cahaya di tengah rasa pesimisme anak muda negeri ini untuk teguh memegang prinsip-prinsip Islami dalam kehidupan mereka. Dengan bahasa yang lembut dan memikat, penjulis mengajak kita semua untuk banyak merenung dan kembali melihat betapa indahnya hidup dalam naungan Al-Quran

Komentar :

-Dr. Faizah Alo, M.A Pensyarah Pascasarjana UIN Syarif Hidayatullah, Jakarta

Jika anda ingin membaca novel cinta berliku yang memotivasi dan mendidik, dwilogi Ketika Cinta Bertasbih inilah novelnya. Ini sungguh novel bergizi yang sangat menyentuh jiwa. Saya merekomendasikannya sebagai salah satu rujukan sastera mendidik yang harus dibaca oleh generasi muda serius!

-Uswatun Hasanah, S.Pd., Guru Sastera dan Bahasa SMAN 1 SalatigaInilah

novel cinta sekaligus novel dakwah yang mencerdaskan dan sarat dengan hikmah. Sangat membanggakan bahawa dwilogi Ketika Cinta Bertasbih ini lahir dari jari-jari emas sasterawan muda Indonesia yang begitu mencintai bangsa dan agamanya! Rekomendasi Kuat untuk diapresiasi.

-M. Junaidi S.H, M.A Pensyarah STIKES Aisyiyah, Surakarta

Inilah novel motivasi yang mencerahkan. Luar biasa! Isinya saya rasakan begitu kuat memotivasikan pembacanya untuk berani hidup berdikari, untuk tidak menyerah, untuk terus maju meraih anugerah Ilahi

-Sarwedi Hasibuan, Mahasiswa Program Pascasarjana Universiti Malaya, Kuala Lumpur

Dwilogi Ketika CInta Bertasbih ini tidak sekadar novel romantis, ini juga novel fikih yang ditulis dalam akur cerita yang tidak mudah ditebak. Kang Abik melakukan terobosan-terobosan baru menjelaskan kaedah-kaedah fikih melalui novel. Tabik!

"Wahai Tuhan yang membolak-balikkan hati, tetapkanlah hati ini pada landasan agamaMu.."

 

0 Response to “Ketika Cinta Bertasbih 2”

Leave a Reply