Bertemu tak jemu, berpisah tak gelisah
Tinggalkan segala yang meragukan, ambil segala yang diyakini kebenaran...

Aduhai Adaptor...

Author: Afiq Kamaruddin

Bismillahirrahmanirrahim

Hari Sabtu semalam, setibanya di kolej dari rumah tepat jam 1.00 petang, seperti biasa rutinku. mengemas bilik. Cadar dipasang, lantai disapu, almari dikemas. Semasa hendak menyambungkan komputer ribaku ke power supply, baruku sedar rupa2nya adaptor a.k.a external power supply tertinggal di rumah. Habislah, tidak dapat nak gunakan laptop untuk jangka masa yang lama. Komputer chalate? Asyik hang sahaja..signal pula fluctuate. Nampak gayanya selepas ini, mungkin saya bakal menghadapi kesukaran dalam mengupdate blog ini.

Hurm, susah juga ya hidup tanpa laptop sebab banyak file2 penting samada akademik, hiburan mendidik jiwa, serta lain2 tersimpan disitu. Pasti ada hikmah yang terselindung disebaliknya bukan. Ya, saya yakin, pasti ada hikmahnya. Mungkin Allah mentakdirkan saya terlupa untuk membawanya agar saya lebih fokus pada exam akan datang. Kalau ada laptop, mungkin saya akan lalai...exam akan datang, 12 paper yang saya ambil termasuk resit. Jadi tak boleh pandang sambil lewa sahaja.

Maaf kepada pengunjung blog ini andai saya tidak dapat mengupdate seperti lazimnya. Insyaallah, semoga dikurniakan kemudahan satu hari nanti.

Wallahua'lam

 

0 Response to “Aduhai Adaptor...”

Leave a Reply